5 B’s Maak van je bedrijf Is jouw autobedrijf een bedrijf? Of een BBBBBedrijf! een BBBBBedrijf? Waar de 5 B’s gebruikt worden? Begroeten, Beleefd zijn, snel Bedienen, Bedanken en vriendelijk Besluiten. Denk er eens over na. Breng jij alle B’s in de praktijk? En wat leveren die nou op? 5 B’s Een klant wil goed geholpen worden. De 5 B’s zijn daarvoor een goede leidraad:  Begroet je klant Laat merken dat je de klant ziet en dat hij welkom is.  Beleefd zijn Kijk de klant aan, spreek hem aan als ‘u’. Houd je aandacht bij de klant. Kijk tijdens het gesprek niet op je telefoon of een computerscherm.  Bedien snel Help de klant en laat je daarbij niet onderbreken. Zorg bijvoorbeeld dat je telefoon wordt doorgeschakeld als je met een klant bezig bent.  Bedank je klant Laat merken dat je blij bent dat de klant naar jou is gekomen!  Besluit vriendelijk Vat zo nodig samen wat je hebt afgesproken (bijvoorbeeld datum APK). Neem afscheid van de klant voordat je met de volgende klant verder gaat. Wat levert het op? Bedenk maar eens hoe jij het vindt als je naar de bakker gaat en er gebeurt het volgende. Je komt binnen en niemand zegt ‘hallo’. Je moet heel lang wachten. Je wordt afgesnauwd. En als je weggaat zegt niemand gedag. Zo’n bakker zonder 5 B’s zou je al snel voorbijlopen. Zo werkt het ook in een autobedrijf. Bij een bedrijf zonder 5 B’s blijf je liever weg. Bij een bedrijf mét 5 B’s kom je juist graag terug. En klanten die terugkomen, zorgen voor omzet. de 5 B’s Hoi Max, Ik mail je even met een vraag. Bij welk autobedrijf laat jij oo Ik ben gisteren bij mijn garagehouder geweest en ik werd a heb er mijn buik van vol. Voor het idee schets ik even wat er gebeurde. Ik was om vier uur klaar met lesgeven op de muziekschool. Had nét genoeg tijd om langs de garage te gaan. Ik wilde ee nieuwe voorbanden op te laten leggen. Want het profiel wa Kom ik daar binnen: niemand aan de balie. Ik wachten. Doo posters bekeken, geen beweging. Eindelijk komt er een rece Mobiel bellend met kauwgom in zijn mond. Een minutenlan zijn vriendin. ‘Schat’ hier en ‘schat’ daar, hoe laat ze gingen Mijn bloed begon langzaam te koken, ik moest om half vijf b tweeling en Lars af te halen. Eindelijk hangt die vent op, ik b Roept er iemand uit de werkplaats! Hup, receptionist weer stond ik weer aan die balie. Heb overwogen toen al weg te lopen, maar ja ik wilde die ba zoveel tijd verspild. Dus hopen dat die gozer snel terug zou Na een paar minuten was-ie terug. ‘Wat wou je ook weer?’ naar adem te happen. Lekkere toon om aan te slaan tegen j afspraak te maken die mij uitkwam. Ik wilde die banden din leggen. Want ik werk dan ’s morgens op de muziekschool en band. Kan het precies tussendoor. Zegt die receptionist: ‘Twaalf uur kan niet. We hebben pauz Ik sprong haast uit mijn vel. Heb nog gezegd dat een andere ‘Kunt u dan niet op zaterdag?’ Ik: ‘Dan moet ik spelen met m acht ’s morgens?’ Toen had ik er echt genoeg van. Moet ik m omdat ze bij mijn garage EXACT tussen twaalf en half een h eten? Dus eh…weet jij een beter bedrijf? Groet, Jason ✳ Van: Jason Aan: Max Onderwerp: Weet jij een beter auto 6 Pagina 5

Pagina 7

Interactieve online krant, deze krant of flyer is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van digitale vaktijdschriften.

B-Myguest Magazine Lees publicatie 5Home


You need flash player to view this online publication