Rubberverbinding De koppelstang kan ook met een rubberverbinding gemonteerd zijn. 1. koppelstang 2. buitenbus 3. rubberelement 4. binnenbus 5. schroefdraad 6. montagerubbers 7. ring 8. moer 1 23 4 5 6 7 8 Opbouw rubberverbinding Het rubberelement (3) is gevulkaniseerd met een buitenbus (2) en een binnenbus (4) en wordt in de koppelstang (1) geperst. Door vervorming maakt het rubberelement de beweging mogelijk. De beweging die de stabilisatorstang kan maken, is kleiner dan bij een kogelgewricht. Aan de onderkant is de koppelstang aan de draagarm geschroefd. De rubbers (6) voorkomen metaal-op-metaalcontact. Reparatie onderdelen stabilisatorstang Omdat er grote krachten op de stabilisator werken, kunnen de onderdelen slijtage vertonen. Reparaties aan de stabilisatorstang bestaan meestal uit het vervangen van versleten onderdelen, zoals: • ophangrubbers van de carrosseriemontage • koppelstangkogels, bussen en rubbers. Werk hierbij altijd volgens de voorschriſt en van de fabrikant (werkplaatsdocumentatie). 78 MODULE WIELOPHANGING EN CARROSSERIE Pagina 77

Pagina 79

Interactieve e-relatiemagazine, deze spaarprogramma of spaarprogramma is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar digitaal converteren van online catalogussen.

P2D Wielophanging Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication