6. Waarom wordt het afgebeelde chassis ook wel een ‘ladderchassis’ genoemd? ....................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................... 7. Waarom wordt een chassis vooral toegepast bij vrachtauto’s? ....................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................... Samenvatt ing ✓ De meeste personenauto’s hebben een zelfdragende carrosserie. ✓ Vrachtauto’s en terreinauto’s hebben geen zelfdragende carrosserie, maar een chassis. ✓ Het chassis is een raamwerk dat bestaat uit langsliggers en dwarsliggers. ✓ De totale carrosserie bestaat uit vaste en losse delen. ✓ Meestal is de carrosserie van staal. Dat staal is niet overal even dik en sterk. ✓ De verschillen tussen de carrosserie-uitvoeringen bij personenauto’s zitten vooral in: – het aantal dak- en portierstijlen – het aantal portieren – het aantal zitplaatsen – de bereikbaarheid van de koff erruimte. ✓ Er zijn verschillende vrachtautocombinaties mogelijk. 130 MODULE WIELOPHANGING EN CARROSSERIE Pagina 129

Pagina 131

Voor kranten, online relatiemagazines en vakbladen zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw clubmagazines.

P2D Wielophanging Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication