2> Mooie resultaten leerlingevaluatie De mening van leerlingen is belangrijk. Daarom worden er continu evaluaties afgenomen onder leerlingen die in het Onderwijsleerbedrijf praktijkervaring hebben opgedaan. Dit jaar hebben 312 leerlingen (verdeeld over de verschillende OLB’s) de evaluatie ingevuld. Driekwart van de leerlingen ervaart de periode in het OLB als zinvol en de opgedane praktijkervaring als zeer leerzaam. De waardering voor het Onderwijsleerbedrijf is groot. Er is aan de leerlingen gevraagd om cijfers te geven voor verschillende onderdelen van het Onderwijsleerbedrijf. Gemiddeld wordt elk onderdeel met een 7 of hoger beoordeeld. De gemiddelde scores per onderdeel: opdrachten werkplaats begeleiding samenwerking met andere leerlingen sfeer bereikbaarheid informatie over het OLB Uit welk leerjaar komen de leerlingen? 1 1e leerjaar 2 2e leerjaar 3 3e leerjaar 4 4e leerjaar 44,2 % 37,2 % 7,1 % 11,5 % Totaal 30,8 2,9 9 14,45 19,6 2,9 60,3 42,3 43,9 74,0 66,7 65,7 138 116 22 36 312 11,5 7,1 37,1 44,2 Wat is de studierichting van de leerlingen? 1 Autotechnicus (niveau 2) 2 Eerste autotechnicus (niveau 3) 3 Technisch specialist (niveau 4) 4 Vestigingsmanager mobiliteitsbranche (niveau 4) 60,3 % 188 2,9 % 9 19,6 % 61 0,0 % 0 5 Bedrijfsmanager mobiliteitsbranche (niveau 4) 2,9 % 9 6 Werkplaatsmanager motorvoertuigentechniek (niveau 4) Wat doen de leerlingen? 1 Reparaties en onderhoud aan de motor (bijv. de distributieriem vervangen) 2 Reparaties en onderhoud aan de aandrijving (bijv. banden of de versnellingsbak) 74,0 % 231 66,7% 208 3 Reparaties en onderhoud aan de remmen 65,7 % 205 4 Reparaties en onderhoud aan elektronica 5 Reparaties en onderhoud aan het koelsysteem (bijv. een storing oplossen) (bijv. de waterpomp of radiateur vervangen) 14,45 % 45 Totaal 312 6 Anders 42,3 % 132 43,9 % 137 30,8 % 96 Totaal 312 onderwijsleerbedrijf 4 imagazine Pagina 3

Pagina 5

Heeft u een clubblad, z-mags of euitgaves? Gebruik Online Touch: gebruiksaanwijzing digitaal bladerbaar uitgeven.

OLB iMagazine_def Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication